Inför första derbyt -09

1. Hur ser du på IFK Rössjöholms kolaps de två sensate matcherna, samt Östra Lungbys framsteg i div 5 ?


Det förstnämnda är såklart uppseendeväckande. Lite för tidigt för att dra några slutsatser, är enklare om ett par omgångar. Dock grinade oturen dem i asiktet senast. Konstiga domslut gjorde att de tappade ett

bra grepp om matchen. Östra är jag inte alls förvånad över-ska bli intressant att möra dem på lördag...
Lär bli den första riktiga värdemätaren.

Om de spelar som under träningsmatchen kommer vi ha en bra chans.




2. Nu har vi både Östra Ljungby och Glimåkra tätt in på de 2 kommande omgångarna, bra eller dåligt ?


Det gynnar oss. Behöver komma tillbaka på jorden igen efter den övertygande inledningen.
Nu får vi verkligen svart på vitt hur pass imponerande 10-0 i målskillnad är efter de inledande två omgångarna.

Lägg på Hanaskog som det tredje laget som vi möter på kort tid så lär detta blir det första verkliga testet för vårt manskap.

Att plocka 2/3 segrar här är av stor vikt och jag är full av säkerhet när jag tror att så kommer att bli fallet!




3. Till sist, Hur blir matchen mot Östra Ljungby ?


Planen tillåter inte lika mycket skönspel som den vi spelade på i Bjärnum. Dock passar vårt snabba passningspel de lite mer aggresivt spelande Östra Ljungby.

Deras långbollar kan dock skada vårt flyt i spelet och kan bli ett orosmoment desto längre matchen går. Litar på att vi ändå gör förtsta målet och därmed får den start vi behöver !




4. Hur ser du på att Ola Johansson gjort 5 mål och Oskar 3 mål ? Och Vem tror du vinner skytteligan i år ?


De har varit de två viktigaste kuggarna i spelet framför mål. Utan tvekan har de satt färg på målfyrverkeriet tillsammans med Jess som förste framspelare och Amme som grovjobbaren som skapar ytor.

Vem som vinner skytteligan är en knepig fråga... Kör en högoddsare: jag tar hem allt när serien är färdigspelad!




Avslutningsord från matchen HIF-HBK 1-3:


- Det var riktigt skönt att vi vände, eftersom jag gjorde deras mål, säger 19-årige Salomonsson till FotbollDirekt.se.


- Vi får ta bussen till hemmamatcherna också så vinner vi nog, haha. Nä, vi har spelat på bra planer, det gynnar oss. Annars vet jag faktiskt inte, men jag tycker det var vår tur att ha flyt. Vi har haft en del oflyt tidigare, säger Salomonsson.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0