Kiss frågestund V.20.

Idag har vi t.o.m besök från min kollega i Glimåkra målet Alexander " Iker " Fridlund och är en av supporterna i Trollaklacken.
Iker som är smeknamnet och som verkar ha hand om Glimåkras och göingesblogg. Där han har en mycket fin blogg och intervjuerna är härliga att beskåda. Ditt brinnande egnagemang är så grymt härligt att se. Det ska du ha cred för igen. Keep Going m8.

 
 
1. Kan du beskriva dig med några ord ? 
 
 Hmm, Född och uppvuxen i plantskolan Broby IF, var väl vad man kallade en "talang" när man va lite yngre så jag tog skorna in till stan för att spela i KFF. Där åkte vi ut i SM mot Malmö FF, men jag trivdes aldrig riktigt inne i stan för man är väl lite av en outsider där! Så nu har jag spelat i glimåkra, detta är det tredje året, men första året som jag inte tar plats, vilket är väldigt trist!
 
 
2. Vad är det som Glimåkra har i sitt spel som Ekets Goif fattas ?, Enligt dig !?
 
 Seriens bästa innermittfältare i den blott 18 åriga innermittfältare Wiktor Johansson. En kille som hade kunnat leva av sin fotboll men trivs bättre på lägre nivå.
 
 
3. Vad är ditt huvudmål med fotbollen 2009 och Glimåkra som lag ? Är det att ta steget upp i div 4 ?
 
 Jag har förändrats under året! Gick in med en sjujäkla inställning i början av året, sen trillade en annan målvakt in och då åkte jag ur, och jag är jättedålig på konkurrans så min inställning i år blir att bara ha kul. Lagets mål är att minst upprepa förra årets tredjeplats som jag har förstått det. 
 
 
4. Vad anser du om lagen från väst ? Tuffare, lättare eller rent av samma svårighetsgrad som förra säsongen ?
 
 Östra Ljungby va inte bra alls! Inget eget spel, det enda jag gillade med dom va deras skallige mittback. Riktigt snabb och gjorde en bra match mot oss. Eket är en svårare nöt att knäcka men förra året hade vi Tosteberga/Nymölla som vann 20/22 matcher. 19 på rad eller nåt sånt, dom va riktigt bra, tror inte det är något lag i serien som spelar lika bra som dom gör. Så jag tror serien är sämre i år än förra året.

 
5. Vilket är det sämsta laget enligt Alexander " Iker " Fridlund i denna upplagan av div 5 Norra Skåne ?
 
 TREBY! De tränar på konstgräs hela året, men det verkar inte ha påverkar spelarna när de drar långa bollar på Bengt konstant. Dom är RIKTIGT dåliga faktist! Vinslöv har haft det tufft, men jag gillar deras idé. De försöker rulla boll och har ett  ungt utvecklingsbart lag. 
 
 
6. Hur kommer det sig att du blev målvakt ? 
 
 Det va de enda jag va bra på! Sen när man va yngre 9-10 kanske, så älskade jag att showa och då passade de sig bra att vara målvakt.
 
 
7. Är klacken nystartad för i år eller har den rent av funnits i många år ? Vad är syftet med klacken som du ser det ?
 
Trollaklacken är en anrik klubb som startades förra ganska många år sedan av någon som kallas Manne Rönn. När laget låg i fyran så hade klacken över 100 medlemmar. Förra året va ett mellanår för klacken, men i år har de tatt nya tag.
Syftet är väl att träffas och ha kul, hjälpa laget och dricka alkohol!

 
 
8. Fem snabba:
 
Öl(Heiniken) eller Sprit
Allsvenskan eller SAS LIGAN (DK) (Allergisk mot nordisk fotboll)
Real Madrid eller Barcelona
Sommar eller Vinter
Skräpmat eller Mammas Mat
 
 
Tack till Alexander " Iker " Fridlund för hans medverkan hos Kennie " KissiKassen " Svensson. Lycka till i serien och hoppas vi möts igen under hösten !!!
 
Även stort tack för din fina blogg som du skapat. http://goingefotboll.blogg.se/  är bloggen som Glimåkra skapat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din blogg suger !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du kan inte skriva ordentliga meningar och använder punkt alldeles för sällan !! " keep going m8 "... mate... du är svensk !! inte engelsk huligan supporter... SUG !!!!

2009-05-16 @ 10:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0